Mgr. Bc. Štěpán Štarha

Partner
CV
Projekty
Ocenění a média
E-mail
stepan.starha@havelpartners.sk
Právní specializace
Podnikatelské obory

Štěpán Štarha se specializuje na oblast práva informačních systémů a telekomunikací, práva duševního a průmyslového vlastnictví, ochrany osobních údajů, smluvního práva a na mezinárodní právo soukromé. Primárně se přitom zaměřuje na právní aspekty tvorby a používání děl chráněných autorským právem, právní aspekty implementace informačních systémů a na licencování počítačových programů. V této oblasti je aktivně činný i v rámci přednáškové činnosti.

V oblasti práva duševního a průmyslového vlastnictví se zaměřuje mimo jiné na otázku transferu technologií, včetně transferu technologií ve vědě a výzkumu, a na ochranu ochranných známek a průmyslových vzorů.

Štěpán se v naší kanceláři podílel od roku 2010 na všech hlavních transakcích v oblasti informačních technologií, poskytoval poradenství řadě soukromých společností, včetně největších bank, ale také orgánům veřejné správy ohledně implementace klíčových informačních systémů. Stejně tak poskytoval poradenství největším softwarovým společnostem při řešení komplexních sporů týkajících se informačních technologií.

Právní poradenství poskytuje na Slovensku, kde působí jako usazený evropský advokát, ale také v České republice. Vedle členství v české a slovenské advokátní komoře je též členem AIJA – International Association of Young Lawyers.

Štěpán vystudoval kromě Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně také její Ekonomicko-správní fakultu. Zahraniční zkušenosti pak získal na John Marshall Law School v Chicagu.

V naší advokátní kanceláři pracuje od roku 2009, kdy nejdříve působil v Praze a Brně. Partnerem kanceláře se spoluzodpovědností za vedení bratislavské kanceláře je od roku 2018.

Členství v profesních sdruženích

  • Česká advokátní komora
  • Slovenská advokátní komora
  • AIJA – International Association of Young Lawyers
Jazyky
český, slovenský, anglický
Vzdělání
  • Masarykova univerzita, Právnická fakulta, Brno (2010), titul Mgr.
  • Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Brno (2009) titul Bc.
  • John Marshall Law School, Chicago, USA (2009), stipendijní studijní pobyt
  • poradenství nadnárodní společnosti zabývající se implementací informačních systémů ve věci smluvních vztahů se státními orgány České republiky
  • poradenství světovému výrobci obuvi ve věcech ochrany práv k průmyslovému vlastnictví, a to zejména vymáhání práv z průmyslových vzorů a ochranných známek
  • poradenství českým společnostem v otázkách smluvních vztahů k informačním systémům a počítačovým programům
  • zastupování strojírenské společnosti v mezinárodní arbitráži týkající se smlouvy o rezervaci výrobní kapacity
  • poradenství poskytovateli podpory z veřejných zdrojů ve věci podpory výzkumu, vývoje a inovací
  • poradenství nadnárodní společnosti zabývající se implementací informačních systému ve věci lokalizace smluv pro české právní prostředí
  • poradenství při transferu technologií významnému světovému výrobci v oblasti zbrojního průmyslu
Články - Rubriky
O CO SE JEDNÁ? Jedním z běžně používaných distribučních modelů je tzv. selektivní distribuce. V systému selektivní distribuce se dodavatel zavazuje k tomu, že bude smluvní zboží anebo služby dodávat pouze distributorům, které vybral na základě určitých kritérií. Tito distributoři se pak zavazují k tomu, že na území vyhrazeném pro provoz systému selektivní distribuce nebudou […]
O co se jedná? Duální distribuce je distribučním systémem, v němž dodavatel prodává zboží nebo služby jak samostatně, tak prostřednictvím nezávislých distributorů. V takovém systému dodavatel svým distributorům přímo konkuruje (typicky na maloobchodním trhu). Jako příklad si můžeme uvést situaci, v níž výrobce značkového oblečení provozuje vlastní butiky a zároveň dodává své zboží jiným maloobchodním prodejcům, kteří […]
O co se jedná? Duální distribuce je distribučním systémem, v němž dodavatel prodává zboží nebo služby jak samostatně, tak prostřednictvím nezávislých distributorů. V takovém systému dodavatel svým distributorům přímo konkuruje (typicky na maloobchodním trhu). Jako příklad můžeme uvést situaci, v níž výrobce značkového oblečení provozuje vlastní butiky a zároveň dodává zboží jiným maloobchodním prodejcům, kteří jej […]
Žebříček World Trademark Review 1000 zařadil advokátní kancelář HAVEL & PARTNERS počtvrté v řadě mezi významné firmy v oblasti duševního vlastnictví a ochranných známek. Specializovaný tým pro tuto oblast zmiňuje ranking mezi nejlepšími kancelářemi v České republice i na Slovensku. A zároveň v žebříčku uspěli individuálně i čtyři odborníci kanceláře pro právo duševního vlastnictví, kteří získali hodnocení jako […]
O co se jedná? Duální distribuce je distribučním systémem, v němž dodavatel prodává zboží nebo služby jak samostatně, tak prostřednictvím nezávislých distributorů. V takovém systému dodavatel svým distributorům přímo konkuruje. Jako příklad si můžeme uvést situaci, v níž výrobce značkového oblečení provozuje vlastní butiky a zároveň dodává zboží ostatním maloobchodním prodejcům, kteří jej rovněž prodávají koncovým zákazníkům. […]
O CO SE JEDNÁ? Duální distribuce je distribučním systémem, v němž dodavatel prodává zboží nebo služby jak samostatně, tak prostřednictvím nezávislých distributorů. V takovém systému dodavatel svým distributorům přímo konkuruje. Jako příklad si můžeme uvést situaci, v níž výrobce značkového oblečení provozuje vlastní butiky a zároveň dodává své zboží ostatním maloobchodním prodejcům, kteří jej rovněž prodávají koncovým […]
O CO SE JEDNÁ? Pojmy „aktivní prodej” a „pasivní prodej” jsou neodmyslitelně spojeny se soutěžní regulací vertikálních dohod. Aktivní prodej spočívá v tom, že distributor cíleně oslovuje určité skupiny zákazníků nebo své prodejní úsilí zaměřuje na konkrétní území. Pasivní prodej je naopak reakcí na nevyžádanou poptávku zákazníků, na které se distributor vůbec nezaměřoval. Nařízení o blokových […]
O CO SE JEDNÁ? Pojmy „aktivní prodej” a „pasivní prodej” jsou nedílnou součástí problematiky vertikálních dohod. Aktivní prodej spočívá v tom, že distributor cíleně oslovuje určité skupiny zákazníků nebo své prodejní úsilí zaměřuje na konkrétní území. Pasivní prodej je naopak reakcí na nevyžádanou poptávku zákazníků, na které se distributor vůbec nezaměřoval. O aktivní prodej se jedná […]

BUĎTE STÁLE V OBRAZE

Odebírat
Vyplňte svůj e-mail a my Vám budeme zasílat pravidelné informace ze světa práva a podnikání.

Kontaktujte nás

Copyright © 2024 HAVEL & PARTNERS s.r.o., advokátní kancelář
cross