Každodenní důraz na kvalitu, udržování dlouhodobých vztahů s klienty a spolehlivý profesionální tým

1. 12. 2025

Zdroj: EURO

Proč podle vás patříte mezi TOP 5 na českém advokátním trhu?

Daří se nám být opakovaně nejlepší domácí i klientsky nejoblíbenější kanceláří. To potvrzuje, že náš dlouhodobý důraz na kvalitu služeb, stabilitu a strategické byznysové poradenství s přidanou hodnotou je správný směr. Náš úspěch stojí na silném týmu a výjimečných vztazích s klienty, které mají charakter opravdového partnerství, čehož si skutečně vážíme. Výhodu je i naše komplexita. Za 25 let jsme vyrostli v poradenskou skupinu, která vedle práva a daní poskytuje špičkové služby i v dalších oblastech, včetně ochrany a správy majetku, patentového a účetního poradenství, soutěžního poradenství, služeb v oblasti GDPR, zajištění zdravotního servisu i ochrany bezpečnosti, vzdělávání nebo marketingu či HR.

Jaká byznysová odvětví vás aktuálně nejvíce vytěžují a kde vidíte meziročně spíše propad?

Rosteme ve všech oblastech práva v Česku i na Slovensku. Vedle našich tradičních core oblastí jako jsou fúze a akvizice, řešení sporů a insolvencí, poradenství v oblasti nemovitostí, veřejného sektoru či soutěžního práva mimořádně rychle roste i skupina pro daňové poradenství. Díky našemu mezinárodnímu dosahu a přímému zastoupení ve Frankfurtu poskytujeme také strategickou podporu českým a slovenským firmám mířícím do zahraničí, a naopak mezinárodním společnostem, které chtějí působit u nás. Extrémně jsme také díky naší spolupráci se spřízněnou rodinnou kanceláří ONE FAMILY OFFICE posunuli specializované služby pro movité jedince i rodiny v oblasti ochrany a správy majetku.

Jakou největší výzvu jste ve vaší firmě museli v letošním roce překonat?

Největší výzvou bylo pro nás zahájení nejrozsáhlejší interní transformace v historii naší firmy – jde o projekt TIGER, který stojí na pěti pilířích – efektivitě, technologiích a AI, business developmentu, rozvoji lidí a expanzi. Jde o změnu myšlení i našeho fungování a posun do nové etapy – výkonnější, efektivnější, technologicky modernější, ale zároveň lidsky silnější.

Jaká je pro vaši kancelář největší výzva pro rok 2026?

Příští rok oslavíme 25 let od našeho založení. Chceme navázat na čtvrtstoletí nepřetržitého růstu a dál zvýšit naši efektivitu, výkon i technologickou připravenost na novou éru právních služeb. V tom nám má pomoci zmíněný projekt TIGER, na jehož dokončení se budeme soustředit v první polovině roku, kdy dotáhneme všechny pilíře – od AI a know-how přes business development až po práci s talenty. Chceme si tím uchovat pozici lídra na rychle se měnícím trhu, a zůstat tak pro naše klienty strategickým partnerem, který jim pomáhá růst a přináší jim skutečnou přidanou hodnotu.

Jak využíváte ve své práci pro klienty umělou inteligenci?

Umělou inteligenci a automatizaci využíváme v každodenní praxi od rešerší a práce s judikaturou až po správu databází, komunikaci s klienty či interní procesy. Vyvíjíme si vlastní legaltech aplikace, například aplikaci WAIR, která umí generovat velmi přesné právní rešerše zejména v oblastech civilního a trestního práva. Pomáhá nám bezpečná firemní AI platforma zahrnující AI chat, překlady, rešerše, revize textů nebo automatický přepis skenů či audionahrávek. Využíváme automatické doplňky pro rychlejší, jednotnější a kvalitnější právní texty. To všechno šetří náš čas, který můžeme věnovat klientům.

Je podle vás třeba u kanceláří vašeho typu zvyšovat hodinové sazby za právní služby?

Očekávám, že u špičkového poradenství s vysokou přidanou hodnotou ceny služeb do budoucna porostou. Bez úpravy cen by totiž nebylo možné zdravě ekonomicky pokračovat v budování týmu špičkových specialistů, kteří poskytují služby na nejvyšší úrovni, ani investovat do nových technologií a inovativních řešení pro klienty. U velkých kanceláří, jako je ta naše, je klíčové udržet vysokou kvalitu a klientům poskytovat jasnou hodnotu za jejich investici.

Která transakce byla pro vás tzv. deal of the year?

Asistovali jsme například české průmyslové skupině MTX Group při akvizici chorvatské společnosti Omial Novi od švýcarské skupiny Aluflexpack. Jako právní poradci jsme pomáhali dopravní skupině Arriva při přípravě kupní smlouvy na dodávku 22 nových železničních jednotek od tuzemského výrobce Škoda Transportation. Skupině emeis/SeneCura jsme poskytovali poradenství při prodeji jejích aktivit v České republice zahrnujících přibližně 2 200 lůžek v 17 zařízeních skupině Penta Healthcare.

Klíčové kontakty

Související média

BUĎTE STÁLE V OBRAZE

Odebírat
Vyplňte svůj e-mail a my Vám budeme zasílat pravidelné informace ze světa práva a podnikání.

Kontaktujte nás

KONTAKT PRO MÉDIA:
Copyright © 2025 HAVEL & PARTNERS s.r.o., advokátní kancelář
cross